ΠΕ1. Ακαδημαϊκή αναμόρφωση του Π.Π.Σ. - Δ.1.1 Δημιουργία τομέων

    
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΣΕΡΡΩΝ»
ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Β' Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.

«ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΟ
ΜΕΤΡΟ 2.2 «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ»
ΕΝΕΡΓΕΙΑ 2.2.2 «Ολοκλήρωση της διεύρυνσης και αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης»
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΕΩΝ 2.2.2.γ
«Ενίσχυση των ΤΠΕ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

ΠΕ1. Ακαδημαϊκή αναμόρφωση του Π.Π.Σ.

Δ.1.1Δημιουργία τομέων (κατευθύνσεων ειδικότητας)

 

5. Περιγράμματα μαθημάτων προτεινομένου Προγράμματος Σπουδών – Βιβλιογραφία

 

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2 θεωρία + 1 ασκήσεις πράξεις + 1 εργαστήριο

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Ε΄

Διδασκαλία: Η διδασκαλία του μαθήματος έχει τη μορφή 15 διαλέξεων και ισάριθμων εργαστηριακών ασκήσεων, στο πλαίσιο των οποίων υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης εργασιών.

Ενδεικτικά προαπαιτούμενα: Γραμμική Άλγεβρα, Λογισμός Ι, Σήματα και Συστήματα.

Διδακτικές μονάδες: 5

 

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:


Το μάθημα αποσκοπεί στο να παράσχει στο σπουδαστή βασικές γνώσεις επεξεργασίας διακριτών σημάτων. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην κατανόηση των διαφορετικών τρόπων αναπαράστασης ενός διακριτού σήματος (Διακριτός μετασχηματισμός Fourier, Μετασχηματισμός Ζ) καθώς και στους τρόπους περιγραφής ενός διακριτού συστήματος.

Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος οι σπουδαστές θα πρέπει να μπορούν:

  • Να περιγράφουν ένα διακριτό σήμα ή σύστημα στο πεδίο της συχνότητα και στο πεδίο z και να εξάγουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικές με τις ιδιότητες του σήματος και του συστήματος αντίστοιχα.
  • Να σχεδιάζουν IIR και FIR φίλτρα.

 

Περίγραμμα μαθήματος:


  • Διακριτό σήμα Θεώρημα δειγματοληψίας.
  • Χαρακτηριστικά διακριτά σήματα. Πράξεις μεταξύ σημάτων. Συνέλιξη.
  • Διακριτή σειρά Fourier και διακριτός μετασχηματισμός Fourier. Ιδιότητες
  • Μετασχηματισμός Ζ. Ιδιότητες.
  • Αντίστροφος μετασχηματισμός Ζ.
  • Διακριτό σύστημα. Συνάρτηση συστήματος. Ευσταθές, αιτιατό, χρονικά αμετάβλητο σύστημα.
  • Εξισώσεις διαφοράς.
  • Κρουστική απόκριση και συνάρτηση μεταφοράς.
  • Αναδρομικές εξισώσεις. Επίλυση αναδρομικών εξισώσεων.
  • Υλοποίηση διακριτών συστημάτων – Μπλοκ διαγράμματα.
  • IIR και FIR φίλτρα.
  • Τεχνικές σχεδίασης IIR φίλτρων.
  • Τεχνικές σχεδίασης FIR φίλτρων.

 
Βασική Βιβλιογραφία:


  1. Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων, Τ.Ε.Ι. Σερρών, Σέρρες.

  2. Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων - Εργαστηριακές Ασκήσεις, Τ.Ε.Ι. Σερρών, Σέρρες.

  3. Γ. Π. Σύρκος, Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων, Αθήνα, 2000.

  4. M. H. Hayes, Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος, (Σειρά Schaum) Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 2000.
     

Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:


  1. Σ. Μ. Πανάς, Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 1987.

  2. A. V. Oppenheim and R. W. Schafer, Discrete-Time Signal Processing, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1989.

  3. J. G. Proakis and D. G. Manolakis, Digital Signal Processing, Macmillan, New York, 1992.

  4. A. Papoulis, Signal Analysis, McGraw Hill, New York, 1977.

 

 


Τίτλος μαθήματος: Δίκτυα Η/Υ ΙΙ


Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2 θεωρία + 3 εργαστήριο

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Ε΄

Διδασκαλία: Η διδασκαλία του μαθήματος έχει τη μορφή 15 διαλέξεων και ισάριθμων εργαστηριακών ασκήσεων, στο πλαίσιο των οποίων υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης εργασιών.

Ενδεικτικά προαπαιτούμενα: Δίκτυα Η/Υ Ι.

Διδακτικές μονάδες: 5

 

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:


Η εξοικείωση των σπουδαστών με τα θέματα της δρομολόγησης πακέτων μέσα σε δίκτυα με έμφαση στη δρομολόγηση στο Διαδίκτυο. Επίσης στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται μια πρώτη γνωριμία με νέες τεχνολογίες δικτύων, με θέματα ασφάλειας και διαχείρισης δικτύων. Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος οι σπουδαστές θα πρέπει να μπορούν:

  • Να έχουν μια καλή αντίληψη του αντικειμένου και να αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα και τη λειτουργία των πρωτοκόλλων δρομολόγησης

  • Να αντιλαμβάνονται τις βασικές έννοιες διαχείρισης και ασφάλειας δικτύων.

  • Να μπορούν να εφαρμόσουν τις παραπάνω γνώσεις σε ένα πραγματικό περιβάλλον δικτύου.

 

Περίγραμμα μαθήματος:


  • Επανάληψη σημαντικών θεμάτων από το μάθημα Δίκτυα Ι. Διαστρωματωμένα πρωτόκολλα. Ονόματα, διευθύνσεις, υποδικτύωση, υπερδικτύωση. Βασικά θέματα Διαδικτύου.
  • Θεωρία Γράφων
  • Γέφυρες – Spanning Tree
  • Γενικά για δρομολόγηση. Αρχές ανακάλυψης διαδρομών. IP routing. Πίνακες Δρομολόγησης (interior – exterior protocols).
  • Distance Vector Routing. RIP.
  • Link State Routing. OSPF.
  • Path-vector protocols. BGP.
  • Ο Δρομολογητής ως συσκευή. Λειτουργία. Μελέτη Περιπτώσεων (case studies)
  • Προγραμματισμός δρομολογητών.
  • Ανάλυση δικτυακών πρωτοκόλλων με έμφαση στις τεχνολογίες Ethernet και TCP/IP.
  • Broadcasting – Multicasting
  • Δίκτυα Ευρείας Περιοχής (Frame Relay, ISDN, ATM)
  • Δίκτυα υψηλής ταχύτητας (SONET/SDH, WDM, DWDM)
  • Τεχνολογίες υψηλής ταχύτητας κοντά στον χρήστη (xDSL, FTTC, LMDS)
  • Εικονικά δίκτυα (VPN). Εφαρμογή.
  • Έλεγχος συμφόρησης σε δίκτυα δεδομένων
  • Εισαγωγή στην ασφάλεια δικτύων
  • Εισαγωγή στη διαχείριση δικτύων
  • Πρωτόκολλο IP επόμενης γενιάς (IPv6). Εφαρμογή.

 
Βασική Βιβλιογραφία:


  1. Κ. Σ. Χειλάς. Δίκτυα ΙΙ, Τ.Ε.Ι. Σερρών, Σέρρες, 2003.

  2. Κ. Σ. Χειλάς, Δίκτυα ΙΙ - Εργαστηριακές ασκήσεις, Τ.Ε.Ι. Σερρών, Σέρρες 2003.

  3. William Stallings. High Speed Networks & Internets, 2nd edition, Prentice Hall, 2001.
     

ΣυμπληρωματικήΒιβλιογραφία:


  1. Andrew Tannenbaum. Computer Networks, 4th edition, Prentice-Hall, 2002.

  2. William Stallings. Data and Computer Communications, 7th edition, Pearson Education Int., 2003.

  3. Douglas Comer, Δίκτυα & Διαδίκτυα Υπολογιστών, Κλειδάριθμος, 2003.

 

 

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2 θεωρία + 1 ασκήσεις πράξεις + 2 εργαστήριο

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Ε΄

Διδασκαλία: Η διδασκαλία του μαθήματος έχει τη μορφή 15 διαλέξεων και ισάριθμων εργαστηριακών ασκήσεων, στο πλαίσιο των οποίων υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης εργασιών.

Ενδεικτικά προαπαιτούμενα: Ηλεκτρικά Κυκλώματα, Δίκτυα Η/Υ Ι

Διδακτικές μονάδες: 6

 

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:


Το μάθημα έχει σκοπό να εισαγάγει τους σπουδαστές στα βασικά χαρακτηριστικά και στη λειτουργία των σύγχρονων τηλεπικοινωνιακών δικτύων. H έμφαση δίνεται στο τηλεφωνικό δίκτυο και στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών, όπως ISDN και ATM.

 

Περίγραμμα μαθήματος:

  • Τεχνικές δικτύων, δίκτυα πολλαπλής πρόσβασης στο κανάλι διάδοσης, γεωγραφική διαίρεση των δικτύων.
  • Η τηλεφωνική συσκευή, περιγραφή υποσυστημάτων της συσκευής, λειτουργία της τηλεφωνικής συσκευής, τηλεφωνική συσκευή με πληκτρολόγιο.
  • Τηλεφωνικά κέντρα, κατηγορίες αυτομάτων κέντρων, βασικές λειτουργίες αυτομάτων κέντρων, ηλεκτρονικά τηλεφωνικά κέντρα, ιδιωτικά τηλεφωνικά κέντρα, αστικό τηλεφωνικό δίκτυο, υπεραστικά κέντρα και δίκτυα.
  • Γραμμές μεταφοράς
  • Διακίνηση τηλεφωνικών κλήσεων, θεωρία, τεχνικές, βασικά μεγέθη και ιδιότητες της τηλεπικοινωνιακής κίνησης, βασικές διαδικασίες τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, διάκριση μοντέλων τηλεπικοινωνιακής κίνησης, μαρκοβιανά συστήματα απωλειών, μαρκοβιανά συστήματα αναμονής.
  • Σηματοδοσία τηλεπικοινωνιακού δικτύου, σηματοδοσία συνδρομητή/τηλεφωνικού κέντρου, σηματοδοσία στην αστική τηλεφωνία, σηματοδοσία στην υπεραστική τηλεφωνία, σηματοδοσία κοινού καναλιού.
  • Ψηφιακό δίκτυο ολοκληρωμένων υπηρεσιών (ISDN), τύποι πρόσβασης στο δίκτυο ISDN, διατάξεις και σημεία αναφοράς στο ISDN, χαρακτηριστικές λειτουργίες των συνδέσεων με το ΙSDN, υπηρεσίες του ISDN.
  • To δίκτυο του ΑΤΜ, πρωτόκολλα ΑΤΜ, λειτουργίες του στρώματος ΑΤΜ, φυσικό στρώμα, δίκτυο μεταφοράς ΑΤΜ, συνδέσεις ΑΤΜ, συνδέσεις τερματικών σε δίκτυο ΑΤΜ, στρώμα ΑΑL, ιδεατό κύκλωμα μονοπάτι και οι ωφέλειές τους στα ΑΤΜ δίκτυα, διαφορές μεταξύ STM και ΑΤΜ κυκλοφορίας, έλεγχος συνωστισμού, πιθανοί πελάτες του δικτύου ΑΤΜ, υπηρεσίες του δικτύου ΑΤΜ, απαιτήσεις, χαρακτηριστικά, μελλοντικές τάσεις των ΑΤΜ δικτύων.

 
Βασική Βιβλιογραφία:


  1. Σ. Τσίτσος, “Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών”, Τ.Ε.Ι. Σερρών, Σέρρες 2002.

  2. Ε.Χ. Μπίλλης, “Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα”, Τόμοι Ι & ΙΙ, Εκδόσεις Συμμετρία, 2003
     

Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:


  1. Ν.Κ. Βούλγαρης, “Εισαγωγή στην ανάλυση και σχεδιασμό Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων”, Tόμος Ι, Εκδόσεις Αϊβαζή – Ζουμπούλη, 1988.

  2. Β. Σκουλάτος, “Σύγχρονα Τηλεπικοινωνιακά Δίκτυα”, Τόμοι Α’ και Γ’, Ο.Τ.Ε. Α.Ε., 2000.

  3. Μ. Λογοθέτης, “Θεωρία Τηλεπικοινωνιακής Κινήσεως και Εφαρμογές”, Εκδόσεις Παπασωτηρίου, 2001.

 



Τίτλος μαθήματος: Οπτικός Προγραμματισμός


Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2 θεωρία + 3 εργαστήριο

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Ε΄

Διδασκαλία: Η διδασκαλία του μαθήματος έχει τη μορφή 15 διαλέξεων και ισάριθμων εργαστηριακών ασκήσεων, στο πλαίσιο των οποίων υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης εργασιών.

Ενδεικτικά προαπαιτούμενα: Προγραμματισμός Η/Υ, Αντικειμενοστραφής Προγ/μός

Διδακτικές μονάδες: 5

 

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:


Το μάθημα αποσκοπεί στο να εξοικειώσει τον φοιτητή με τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη εφαρμογών σε οπτικά περιβάλλοντα όπως ο C++Builder, την σχεδίαση interfaces με χρήση έτοιμων οπτικών αντικειμένων βιβλιοθήκης, την εμπέδωση του οδηγούμενου-από-συμβάντα προγραμματισμού στην ανάπτυξη εφαρμογών, την γνωριμία με πλήθος οπτικών αντικειμένων βιβλιοθήκης (χρησιμότητα, λειτουργικότητα, χαρακτηριστικά, προγραμματισμός) και την εμπέδωση των δυνατοτήτων του περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού του C++Builder.

 

Περίγραμμα μαθήματος:


  • Εισαγωγή στον οδηγούμενο-από-συμβάντα προγραμματισμό, γνωριμία με το ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξη οπτικών εφαρμογών του C++Builder, Βασικές επιλογές διαχείρισης αρχείων, μεταγλώττισης και εκτέλεσης εφαρμογών, οι μπάρες εργαλείων, επιθεωρητής αντικειμένων, βασικά πλήκτρα του C++Builder, πώς κτίζεται μία εφαρμογή βήμα-βήμα, Φόρμες και Ενότητες (Forms & Units), το μοντέλο ιδιότητες-μέθοδοι-συμβάντα (properties-methods-events), γενικά για τις ιδιότητες, τις μεθόδους και τα συμβάντα, η ρουτίνα MessageBox.
  • Αναλυτική εξήγηση του Menu Edit, του Menu Search, του Menu View και των επιλογών τους, οι τύποι αρχείων του C++Builder, Source Code Templates, Compiler Directives, η μπάρα εργαλείων Standard, Το Label component, το Edit component, το Button component.
  • Η βιβλιοθήκη αντικειμένων VCL και η ιεραρχία της, Βασικές ιδιότητες οπτικών αντικειμένων, Βασικές μέθοδοι οπτικών αντικειμένων, Βασικά συμβάντα οπτικών αντικειμένων, υλοποίηση κεντρικών μενού.
  • Περιγραφή του Memo component (ιδιότητες, μέθοδοι, συμβάντα), το CheckBox component, το RadioButton component, το ListBox component, το ComboBox component, το ScrollBar component.
  • H μπάρα εργαλείων Dialogs, ο διάλογος OpenDialog (ιδιότητες, μέθοδοι, συμβάντα, options, λειτουργικότητα), ο διάλογος SaveDialog, ο διάλογος OpenPictureDialog, ο διάλογος SavePictureDialog, ο διάλογος FontDialog (ιδιότητες, μέθοδοι, συμβάντα, options, λειτουργικότητα), ο διάλογος ColorDialog, ο διάλογος PrintDialog, μέθοδοι εκτύπωσης.
  • Περιγραφή του Menu Project και των επιλογών του, το πηγαίο αρχείο Project, το αρχείο του Project (bpr), Περιγραφή των Project->Options (compiler, linker, κ.λ.π.), οι Φόρμες, Είδη περιγράμματος, δημοσιευμένες και μη ιδιότητες, μέθοδοι, και συμβάντα.
  • User Interface Models (MDI-SDI), περιγραφή των MDI εφαρμογών, κτίζοντας μία MDI εφαρμογή βήμα-βήμα, ιδιότητες και μέθοδοι των φορμών σχετικές με MDI, η μπάρα εργαλείων Additional, το Image component, το Picture object, το Canvas object (ιδιότητες, μέθοδοι και συμβάντα), σχεδίαση μέσω του Canvas object.
  • Debugging στον C++Builder, περιγραφή των δυνατοτήτων για debugging, η μπάρα εργαλείων Win32, το Toolbar component (ιδιότητες, μέθοδοι, συμβάντα), κατασκευή Toolbars, επέμβαση στην εμφάνιση και αλλαγή skin/background, Dockable toolbars, Το StatusBar component (ιδιότητες, μέθοδοι, συμβάντα), κατασκευή StatusBar, επέμβαση στην εμφάνιση και αλλαγή skin/background.
  • To Menu Component - περιγραφή των επιλογών, δημιουργώντας ένα νέο component, μεταγλώττιση και παράδειγμα δημιουργίας, το PageControl component (τρόπος χειρισμού, ιδιότητες, μέθοδοι, συμβάντα), το TrackBar component, το MediaPlayer component, χειρισμός του MediaPlayer.
     

Βασική Βιβλιογραφία:


  1. Οπτικός Προγραμματισμός, Τ.Ε.Ι. Σερρών, Σέρρες.

  2. Swart & Cashman, Borland C++ Builder 6 Developers Guide, Εκδόσεις SAMS Publishing, 2003.

  3. Schildt, Borland C++ Builder The Complete Reference, Εκδόσεις Osborne.

  4. Kolachina, C++ Bulder 6 Developers Guide, ISBN: 1556229607.
     

Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:


  1. Hollingworth, “C++ Builder 5 Developer’s Guide”, Εκδόσεις SAMS Publishing.

  2. D. Kruglinski, G. Shepherd, S. Wingo, Προγραμματισμός με την VisualC++ 6, Εκδόσεις Κλειδάριθμος.

  3. J. Templeman, A. Olsen, Visual C++ . NET Βήμα-Βήμα, Εκδόσεις Κλειδάριθμος.

  4. Gregory, Πλήρης οδηγός VisualC++, Eκδόσεις Γκιούρδα.

  5. Ν.Παρούσης, Προγραμματίστε με την VisualC++ 6, Εκδόσεις ANUBIS, 2000.

 

 

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2 θεωρία

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Ε΄

Διδασκαλία: Η διδασκαλία του μαθήματος έχει τη μορφή 15 διαλέξεων, στο πλαίσιο των οποίων υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης εργασιών.

Ενδεικτικά προαπαιτούμενα: -

Διδακτικές μονάδες: 3

 

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:


Η μετάδοση των βασικών γνώσεων της Νομικής Επιστήμης και, παράλληλα, η εισαγωγή σε ένα νέο κλάδο του Δικαίου, το Δίκαιο Πληροφορικής και Επικοινωνιών, που σχετίζεται άμεσα με το γνωστικό αντικείμενο του Τεχνολόγου Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Η άσκηση κάθε δραστηριότητας στη σημερινή κοινωνία διέπεται από δεσμευτικούς νομικούς κανόνες ,τους οποίους ο σύγχρονος άνθρωπος οφείλει να μαθαίνει ,γνωρίζοντας έτσι τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, που απορρέουν από τους κανόνες αυτούς. Η ύλη του μαθήματος ενημερώνεται με τις πιο πρόσφατες νομοθετικές και νομολογιακές εξελίξεις. Η διδασκαλία αποσκοπεί να απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα νομικής φύσεως που αναμένεται να έχουν οι σπουδαστές, καθώς επίσης να τους δώσει εναύσματα παραπέρα έρευνας σε ειδικά θέματα που τους απασχολούν.

 

Περίγραμμα μαθήματος:


  • Εισαγωγή στο δίκαιο και στη νομοθεσία. Βασικά στοιχεία και ορισμοί.
  • Ερμηνεία του δικαίου και της νομοθεσίας.
  • Η έρευνα νομικών πηγών με μέσα πληροφορικής. EDI – Electronic Data Interchange.
  • Τα θεμελιώδη δικαιώματα σε σχέση με το διαδίκτυο και τις τηλεπικοινωνίες
  • Η δικαστική επίλυση των διαφορών. Το ελληνικό δικαιοδοτικό σύστημα.
  • Βασικά στοιχεία Αστικού Δικαίου.
  • Βασικά στοιχεία Ποινικού Δικαίου.
  • Οργάνωση και λειτουργία των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα

 

Βασική Βιβλιογραφία:


  1. Παπαδόπουλος Ν., Στοιχεία Δικαίου, Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών, ΤΕΙ Σερρών, Σέρρες2003.

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3 θεωρία + 1 ασκήσεις πράξεις

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Ε΄

Διδασκαλία: Η διδασκαλία του μαθήματος έχει τη μορφή 15 διαλέξεων και ισάριθμων εργαστηριακών ασκήσεων, στο πλαίσιο των οποίων υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης εργασιών.

Ενδεικτικά προαπαιτούμενα: -

Διδακτικές μονάδες: 6

 

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:


Η αναγνώριση προτύπων αποτελεί βασικό βήμα για την μετάβαση από τις έξυπνες μηχανές στις νοήμονες. Οι σπουδαστές διδάσκονται τις βασικές έννοιες, τα μαθηματικά μοντέλα και τις μεθόδους του κλάδου. Γνωρίζουν τις προκλήσεις του χώρου και αποκτούν το βασικό υπόβαθρο για περαιτέρω επιστημονικό και ερευνητικό έργο. Στο εργαστηριακό μέρος υλοποιούν νευρωνικούς και μη ταξινομητές με προγραμματισμό η χρήση εξειδικευμένου λογισμικού.

 

Περίγραμμα μαθήματος:


  • Εισαγωγή, στόχοι και σημασία της αναγνώρισης προτύπων. Συλλήψεις και συμβάντα. Πρότυπα και χαρακτηριστικά,. τάξεις και συγκεντρώσεις. Διανυσματική περιγραφή Προτύπων.
  • Ισότητα και Ομοιότητα Προτύπων. Αποστάσεις και Εσωτερικό Γινόμενο. Πίνακας Μεταβλητότητας.
  • Προσδιορισμός Συγκεντρώσεων και Τάξεων. Εκπαίδευση με και χωρίς επόπτη. Ταξινόμηση και Ταξινομητές. Γραμμικές Διακριτικές Συναρτήσεις.
  • Γραμμικοί ταξινομητές, νευρωνικά δίκτυα perceptron.
  • Μη γραμμικά προβλήματα ταξινόμησης. Νευρωνικά δίκτυα back propagation.
  • Στατικές Μέθοδοι Ταξινόμησης. Κανόνας Απόφασης του Βayes. Κανόνας του κοντινότερου γείτονα.
  • Εκπαίδευση Χωρίς Επόπτη. Προσδιορισμός Συγκεντρώσεων. Μέθοδος της αλυσίδας. Αυτοοργανούμενοι πίνακες χαρακτηριστικών. Νευρωνικό δίκτυο Kohonen.
  • Αξιολόγηση και επιλογή χαρακτηριστικών. Ανάλυση κύριων συνιστωσών. Εκπαίδευση νευρωνικών δικτύων με τον κανόνα του Ηebb.
  • Εφαρμογές.

 

 
Βασική Βιβλιογραφία:


  1. Αναγνώριση προτύπων – Νευρωνικά δίκτυα, ΤΕΙ Σερρών 2003.
     

Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:


  1. Simon Haykin, “NEURALNETWORKS”, Macmillan College Publishing Company Inc.

  2. Judith Dayhott,“Neural Network Architectures”,VAN NOSTRAND REINHOLD

  3. Sergios Theodoridis, Konstantinos Koutroubas,“RATTERN RECOGNITION”,Academic Press


  ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ:
          Σάββας Πασχαλίδης
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ: Αν. Μπαλουκτσής (από 1/4/2003 έως 9/10/2007), Χ. Στρουθόπουλος (από 10/10/2007 έως 31/8/2008)
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Σ. Καζαρλής, Π. Μαστοροκώστας, Ε. Ούτσιος, Α. Παπατσώρης, Ι. Ρέκανος, Σ. Τσίτσος, Δ. Χασάπης, Α. Νικολαΐδης, Κ. Χειλάς, Φ. Γκοδόση